כל מה שאתם צריכים לדעת על הלבנת שיניים

כולנו רוצים שהחיוך שלנו יחשוף שיניים בהירות ויפות. ברגע שמופיע בהן כתם קטנטן או שהצבע שלהם מתכהה, אפילו במעט, הדבר עשוי לגרום לביטחון העצמי שלנו לרדת – וחבל. למה חבל? כי יש פתרון נהדר, פשוט והוא אפילו לא גורר אחריו הוצאות כספיות גדולות מדי: הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הלבנת שיניים.

מה זה הלבנת שיניים?

לפני הכל, חשוב שתדעו כי ההליך הנקרא “הלבנת שיניים” הוא למעשה מבהיר את השיניים, ולא מלבין אותן באופן אוטומטי. במילים אחרות – הצבע הסופי המתקבל אחרי ביצוע התהליך תלוי מאוד במצב ובגוון השיניים הטבעי של המטופל. כך או כך, מדובר בהבהרת הגוון הנוכחי וניסיון להגיע לגוון הבהיר ביותר האפשרי.

מדוע השיניים מצהיבות?

על מנת שנוכל להבין כיצד מתבצע התהליך ואילו שיטות פופולריות קיימות להלבנת שיניים, נבין ראשית מהן שכבות השן השונות. חלקה החיצוני של השן, ה”אמייל”, הוא שקוף. החלק הפנימי של השן, עם זאת, המכונה “דנטין”, הוא צהבהב. למעשה, כשהשיניים שלנו הופכות להיות צהובות, התהליך הגורם לכך הוא שחיקת האמייל ועיבוי הדנטין – כך שאחד בא על חשבון השני.

אך לצד הגורם הטבעי, יש גורמים נוספים הגורמים לשינוי השן – שאנחנו לגמרי אחראיים עליהם. בין השאר, עישון סיגריות, שתיית מאכלים עם “צבע” כמו קולה, קפה, תה או אכילת מאכלים חומציים עשויים לגרום להצהבת השיניים. גם תופעות פיזיות שונות אחראיות על צבע השן שלנו, כמו חום גבוה לילד הגורם לחוסר במינרלים הטבעיים של השן, שימוש בתרופות אנטיביוטיות שונות בגיל צעיר ועוד.

איך עובד התהליך?

כדי להלבין את השיניים, עלינו להגיע אל שכבת הדנטין הפנימית ולחדור את שכבת האמייל הראשונית. לשם כך עושה הרופא המטפל שימוש בג’ל ייעודי המכיל חומר פעיל, אותו הוא מניח על השן. הג’ל מחמצן את המולקולות האחראיות על יצירת הצבע הצהוב, והשן כך מתבהרת ומלבינה.

רגע לפני ההלבנה: חשוב לדעת

אם אתם פונים להלבנת שיניים כי יש לכם כתמים או פיגמנטציה הנוצרים מצריכת קפה, תה או עישון סיגריות – חשוב לבקר ראשית אצל השיננית. זהו השלב הראשוני של התהליך, במסגרתו מסלקים את רובד ה”פלאק” (החיידקי). מאחר וגם הפלאק עשוי לגרום להצהבת השיניים, ייתכן וטיפול השיננית יעלים את הכתמים ולא יהיה צורך בהלבנה כלל.

2 שיטות פופולריות להלבנה

1. הלבנת שיניים במרפאה
את תהליך הלבנת השיניים במרפאה חשוב מאוד לעשות במרפאה מנוסה ומקצועית, על ידי רופא שיניים מיומן. במרפאה עושים שימוש בחומר בריכוז גבוה מאוד, ולכן הרופא יתחיל את התהליך בבידוד אזור החנייכים, על מנת שלא ייחשף לחומר וייפגע במהלך הטיפול. היתרון בביצוע התהליך במרפאה טמון בכך שרופא השיניים נמצא איתכם לכל אורך התהליך ויכול להשגיח עליו מקרוב.

2. הלבנת שיניים ביתית
הלבנת שיניים הנעשית בבית נחשבת לנפוצה אף יותר מזו הנעשית במרפאה – אך גם היא מתחילה קודם כל בטיפול רופא השיניים. בתחילה יוצר הרופא סד ובתוכו החומר הפעיל. את הסד מרכיבים על גבי השיניים ומהדקים היטב. עם החומר הפעיל הנמצא בסד יש להיות מספר שעות (לכל לסת), או אם נוח יותר – במהלך הלילה. החומר שמקבלים להלבנה ביתית הוא בריכוז נמוך יותר ולכן דורש טיפול מעט יותר ארוך מזה שנעשה במרפאה. עם זאת, הוא נעשה בזמנכם הפנוי, ללא תלות בשעות פעילות המרפאה.

אתם באים?

לקביעת פגישת ייעוץ וקבלת פרטים נוספים מלאו את הטופס
או התקשרו: 03-5015165

 

פתיחת צ'אט
1
צריך/ה עזרה?
היי 👋
איך נוכל לעזור?