ההבדלים בין כתר חרסינה מאוחה למתכת ובין כתר זירקוניה

תחום שיקום הפה בעולם רפואת שיניים עבר מהפכה גדולה מאוד בשנים האחרונות כשנכנס לעולמינו כ"רוח פרצים" הסורק הדיגיטלי. קיימים חומרים רבים וקיימות פתרונות שונות לשיקום ולשחזור שיניים פגומות או חסרות. שני סוגי הכתרים הפופולריים ביותר הם כתרי חרסינה מאוחים למתכת וכתרי זירקוניה. בפוסט זה, אנו נדון על ההבדלים בין שני סוגים אלה של כתרים ונדון ביתרונות והחסרונות של כל אחד משני סוגי הכתרים. כתרי חרסינה מאוחים למתכת, הינם כתרים מאוד חזקים. החוזק הזה עוזר לנו לבצע גשרים כשיש לנו מטופל שיש לו חוסר גדול של שיניים. תהליך יצירת הכתר ארוך ומצריך מטכנאי השיניים לייצר את הכתר במספר שכבות. שלב ראשון הוא שלב בניית כיפת מתכת ובשלב השני הטכנאי מצפה את המתכת עם חומר אטום ורק לאחר מכן הטכנאי אופה על גבי הכתר את הנפח שלו ומעצב את הצורה שלו הסופית, כל שלב כזה וכל תהליך שכזה הוא מקור לעיוות ולאי דיוק שיכול להופיע. בשונה מכתר הזירקוניה שמגיע כגוש אחד ללא שכבות והחריטה של הכתר נעשית ע"י מחשב ומחרטה מסוג CNC.

כתרי ה EMAX  הינם כתרים מעולים בעלי אסתטיקה מעולה – החומר השקוף והקרמי מאפשר שיקום מראה טבעי לשיניים הכתרים הללו בעלי חוזק ועמידות גבוה ומתאימים לשיקום שיניים באזורים עם לחץ מוגבר.

מחיר – כתרי הזקרוניה או הEMAX  עשויים להיות יקרים יותר משאר הכתרים בשוק.

יש לציין יתרון נוסף שיש לכתרי הזירקוניה וה   EMAX והוא בריאות החניכיים. הוכח בהרבה מאוד מאמרים בספרות הדנטלית באופן חד משמעי שכתרים אלו הרבה יותר בריאים לרקמת החניכיים, אינם יוצרים גירויים או אלרגיות בשונה מכתרי המתכת. היום כמעט ולא משתמשים בכתרי המתכת בגלל חסרונותיהם  הרבים ובעיקר בגלל תגובות לא רצויות שאנו רואים עם הזמן בחניכיים.

 

אורך החיים – כתרי זרקוניה יכולים להחזיק שנים רבות עם טיפול ותחזוקה ראויים.

הכתרים הללו מתאימים  למגוון רחב של מקרים – כתרים אלו מתאימים גם לאזורים עם לחץ מוגבר וגם לשיקום אסטטי של שיניים קדמיות.

לסיכום, כשמדובר בבחירת הכתר המתאים, עליך לשקול את הצרכים האישיים והתקציב שלך. כתרי חרסינה מאוחים למתכת זולים משמעותית מכתרי הפרמיום.

כדאי לשוחח עם רופא השיניים שלך על האפשרויות השונות ולשקול את היתרונות והחסרונות של כל כתר בהתאם למצב השיניים שלך, המקרה הקליני והעדפותיך האישיות. בסופו של דבר, רק רופא השיניים שלך יכול להמליץ על הפתרון האופטימלי ביותר עבורך.

 

מידע זה הוא מידע כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לבדיקה אצל רופא השיניים.

אתם באים?

לקביעת פגישת ייעוץ וקבלת פרטים נוספים מלאו את הטופס
או התקשרו: 03-5015165

 

פתיחת צ'אט
1
צריך/ה עזרה?
היי 👋
איך נוכל לעזור?