החלמה אחרי השתלות שיניים

תהליך ההחלמה, כיצד לשמור על השיקום המושלם וטיפים נוספים.

השתלת שיניים היא תהליך שמשפר משמעותית את איכות החיים שלנו, ומאפשר לנו לשמור על בריאות הפה והמראה האסתטי שלנו. אך, מהו תהליך ההחלמה אחרי שתלים בשיניים, ואיך ניתן להקל עליו?

 

מורכבותו של תהליך החלמה לאחר השתלת שיניים

החלמה אחרי השתלת שיניים היא תהליך שהוא שונה מאדם לאדם, מרופא לרופא ואפילו שונה משן לשן אצל אותו מטופל ואצל אותו רופא מבצע. ישנן מספר תופעות לוואי אפשרויות כגון: דימום, נפיחות וכאב. הן חלק מהתהליך הטבעי ואין סיבה לדאוג מהן. אך במהלך הימים הראשונים לאחר הניתוח, נדרשת הקפדה על הנחיות רופא השיניים כדי לשמור על השתל החדש.

 

מה מותר ומה אסור לאכול אחרי השתלת שיניים?

אחרי השתלת שיניים, מומלץ להימנע ממזון קשה או חם. יש לאכול מזונות רכים וקרים, כמו: מחית תפוחי אדמה (פירה) מחית תפוחים או יוגורט. אפשרויות אלה לדוגמה  הן אופציה מעולה בימים הראשונים. חשוב מאוד-אין להשתמש בקשית ואין לבצע  פעולות מציצה, שיכולה לפגוע בקריש הדם וביציבות השתל.

 

החלמה אחרי השתלת שיניים לטווח הארוך

לטווח הארוך, תהליך החלמה מהשתלת שיניים תלויה במידה ואיך הגוף מקבל את השתל. ברוב המקרים, ישנו קשר למצב הבריאות הכללי, התחזוקה הכללית של ניקוי חלל הפה וטיפול תחזוקתי נכון, הקפדה על ניקיון, טיפולי שיננית. בדיקת איזון הסגר מונע שברים וכישלונות של שתלים הינם הסוד והמפתח לכך שהשיקום שביצעתם יחזיק מעמד שנים רבות.

 

משך זמן ההחלמה מהשתלת שיניים

ההחלמה מהשתלת שיניים היא תהליך אישי, אך באופן כללי, רוב האנשים יוכלו לחזור לשגרתם היום-יומית במהלך שבוע לאחר הניתוח. עם זאת, ייתכן שיהיו תופעות לוואי אפשריות, כמו נפיחות, שניתן לטפל בה בעזרת קרח ותרופות ייעודיות להורדת בצקות ונפיחות.

 

איך להפחית כאבים לאחר השתלת שיניים?

מניעת הכאבים תלויה בתהליך ההחלמה. יש לשמור על תזונה נכונה, לא לעשן ולהימנע  משתית אלכוהול. יש להימנע מלבצע פעילות גופנית מאומצת. בנוסף, ישנן הרבה תרופות שיכולות להקל על הכאבים. ממומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל .

 

סימני דחיית שתל שיניים

בכל מקרה של כאב חריג, נפיחות שלא מרגיעה או חום, מומלץ לפנות בהקדם לרופא השיניים. מדובר בתהליך כירורגי חשוב, וחשוב מאוד להיות ערים לכל שינוי שנעשה במצב הבריאותי שלכם.

 

מאמר זה אינו מהווה תחליף לבדיקה רופא ואין לראות יותר מאשר המלצה כללית בלבד.

אתם באים?

לקביעת פגישת ייעוץ וקבלת פרטים נוספים מלאו את הטופס
או התקשרו: 03-5015165

 

פתיחת צ'אט
1
צריך/ה עזרה?
היי 👋
איך נוכל לעזור?